Ελέγχετε τον εαυτό σας απέναντι στο φαγητό;

αυτοέλεγχος ή αυτοπεριορισμός;

αυτοέλεγχος ή αυτοπεριορισμός;

Πόσες φορές δεν ξεκινήσατε δίαιτα και μετά στη θέα ενός εδέσματος παρασυρθήκατε; Πόσες φορές θέλατε να είστε συνεπής στις υποσχέσεις ως προς τον εαυτό σας και όμως δεν ήσασταν; Ο έλεγχος απέναντι στο φαγητό δεν είναι εύκολο πράγμα. Αναζητώντας στο διαδίκτυο βρήκαμε ένα εύκολο τεστ για να αξιολογήσετε τον εαυτό σας. Ο δημιουργός είναι ο κ. Νικόλαος Σ. Δοϊρανλής, Ψυχολόγος.

Οδηγίες:

Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο επιλέγοντας κάθε φορά ένα μόνο από τα ακόλουθα

— ΔΑ — Δ — Ο — Σ– ΣΑ —  όπου:

  • ΔΑ=διαφωνώ απόλυτα
  • Δ=διαφωνώ
  • Ο= άλλοτε ναι, άλλοτε όχι
  • Σ=συμφωνώ
  • ΣΑ= συμφωνώ απόλυτα
  1. Το πρωί, αμέσως μόλις ξυπνήσω, το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να φάω πρωινό.

 

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Το βράδυ, πριν κοιμηθώ συνηθίζω να τρώω κάτι (έστω και λίγο).

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

3.Τρώω μπροστά στην τηλεόραση.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Στο σούπερ μάρκετ ψωνίζω περισσότερα από αυτά που χρειάζομαι.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Όταν βρίσκομαι στην αγορά (για οποιοδήποτε λόγο) θα φάω κάποιο φαγώσιμο του εμπορίου.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Τρώω το γεύμα μου με γρήγορο ρυθμό.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Μετα το μεσημεριανό γεύμα τρώω ένα γλυκό.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Μασάω λιγότερες από 20 φορές την κάθε μπουκιά που τρώω.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Συνηθίζω να τσιμπολογάω ενδιάμεσα από τα γεύματα.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Συνηθίζω να μην στρώνω καλά το τραπέζι πριν κάτσω να φάω το γεύμα μου.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Ακόμη και όταν πεινάω πάρα πολύ, αρκούμαι σε μία μερίδα φαγητό.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Εχω όλα τα τρόφιμα σε καθορισμένους χώρους.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Πιστεύω ότι η σαλάτα είναι και αυτή κανονικό γεύμα

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Τον ελεύθερο μου χρόνο προσπαθώ να τον γεμίσω με ενδιαφέρουσες ασχολίες.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Δεν έχω πρόβλημα να τελειώσω το γεύμα μου έχοντας αφήσει φαγητό στο πιάτο μου.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Την ώρα του φαγητού συνηθίζω να κάνω μικρά διαλείμματα.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Δεν ντρέπομαι να πω στους φίλους μου ότι ακολουθώ ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής. ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ
  1. Χρησιμοποιώ μικρό πιάτο και μικρό πιρούνι.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Ανάμεσα στα γεύματα μου μεσολαβούν τουλάχιστον 4 ώρες.

ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

  1. Δεν πιέζω τους άλλους πχ. τα παιδιά μου να φάνε. ΔΑ Δ Ο Σ ΣΑ

 

Ερωτήσεις 1-10.

  • Βαθμοί ΔΑ= 1 Δ=2 Ο=3 Σ=4 ΣΑ=5

Ερωτήσεις 11-20.

  • Βαθμοί ΔΑ=5 Δ=4 Ο=3 Σ=2 ΣΑ=1

 

Βγάζοντας το αποτέλεσμα θα ξέρετε πόσο το φαγητό ελέγχει τη ζωή σας ή πόσο εσείς επιλέγετε τι τρώτε, πόσο και πότε. Τελικά πολλοί επικαλούνται τη σωστή διατροφή, αλλά, δυστυχώς, λίγοι γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει. Το “σωστό” διαιτολόγιο, που καλύπτει τις ανάγκες του κάθε οργανισμού μας είναι παράγοντας, όχι μόνο, της σωματικής υγείας, αλλά και της ψυχικής μας ευεξίας.

Οι διατροφικές συνήθειες διαμορφώνονται στην παιδική ηλικία και κατά κάποιο τρόπο κληρονομούνται. Τρώμε όπως μάθαμε να τρώμε, όπως είδαμε, όπως έχουμε συνδέσει τη διαδικασία του «τρώγειν» και τα ίδια τα τρόφιμα. Φυσικά με την πάροδο των χρόνων μάθαμε να επιλέγουμε την τροφή του μέσω της εμπειρίας που αποκτήσαμε καθώς και μέσω της έκθεσης στη συμπεριφορά των συνανθρώπων μας.

Οι προβληματικές διατροφικές συνήθειες δεν αλλάζουν εύκολα. Χρειάζεται η συμβολή ενός έμπειρου διαιτολόγου που με τη διατροφική συμβουλευτική θα προσπαθήσει αρχικά να κινητοποιήσει τον ασθενή να προχωρήσει στην αλλαγή και στη συνέχεια θα τον βοηθήσει να στεθεροποιήσει τις διαιτητικές του συνήθειες. Μην ανησυχείτε όμως, όπου υπάρχει θέληση υπάρχει και τρόπος!

Για περισσότερες πληροφορίες κάντε το: On line test για τον έλεγχο απέναντι στο φαγητό

και περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα: eatingdisorders.gr

This entry was posted in Diet Secrets. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *