flexitarian diet: μια φυτοφαγική δίαιτα που δεν αποκλείει το κρέας!

flexitarian-diet

Μια flexible φυτοφαγική διατροφή

Μια νέα τάση στη διατροφή έχει αρχίσει να ξεπροβάλει και ακούει στο όνομα “the flexitarian diet“.

Εντυπωσιακό…αλλά τί σημαίνει;

Πρακτικά η flexitarian διατροφή ερμηνεύεται ως ευέλικτη – φυτοφαγική κατά βάση- διατροφή (flexible). Αυτή η ευελιξία αφορά στην προσθήκη του κρέατος. Με άλλα λόγια θα λέγαμε αυτούς που την ασπάζονται ως “εύέλικτους χορτοφάγους” (casual vegetarians or vegivores).

Flexitarians vs vegetarians vs vegans:

Φυτοφάγοι (vegetarians) καλούνται αυτοί που αποφεύγουν την κατανάλωση ζωικών προϊόντων και καταναλώνουν φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και οτιδήποτε τρόφιμο είναι μη ζωικής προελεύσεως.

Υπάρχουν αρκετές κατηγορίες φυτοφάγων:

  • Οι ovo-lacto φυτοφάγοι είναι αυτοί που αποφεύγουν το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι, τα θαλασσινά αλλά καταναλώνουν και αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτός ο τύπος φυτοφαγίας συναντάται πιο συχνά.
  • Οι ovo φυτοφάγοι έχουν στη διατροφή τους αυγά αλλά όχι γαλακτοκομικά.
  • Οι lacto φυτοφάγοι καταναλώνουν γαλακτοκομικά αλλά όχι αυγά.
  • Φυσικά υπάρχουν και μικρές υποομάδες. Για παράδειγμα οι pescetarian φυτοφάγοι είναι  ovo-lacto φυτοφάγοι που ναι μεν αποφεύγουν το κρέας αλλά τρώνε ψάρι.

Από την άλλη μεριά απόλυτα χορτοφάγοι (vegans) καλούνται όσοι αποφεύγουν τόσο το κρέας όσο και τα ζωικά προϊόντα (γάλα, αυγά μέλι κτλ) από τη διατροφή τους. Κατά κάποιο τρόπο η ενστέρνιση της φυτοφαγίας αποτελεί ένα τρόπο ζωής αφού απορρίπτουν οτιδήποτε περιέχει ζωικό προϊόν ή για να παραχθεί έχουν χρησιμοποιηθεί ζώα (π.χ. ρούχα, κοσμήματα, φάρμακα, καλλυντικά).

Γιατί να γίνει κάποιος flexitarian;

Κατά ένα τρόπο η διατροφή αυτή ξεκίνησε ως μια επιθυμία και προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης κρέατος, χωρίς όμως να υπάρχουν αυστηροί κανόνες στο πόσο συχνά κανείς θα καταναλώνει κρέας.  Απευθύνεται σε εν δυνάμει χορτοφάγους, σαν ένα μεταβατικό στάδιο. Μπορεί όμως και να αφορά σε vegans που σταδιακά θέλουν να επαναεισάγουν τις ζωικές τροφές στο διαιτολόγιό τους.

2 σημαντικοί λόγοι που ίσως σας κάνουν flexitarians:

  • Υγεία: είναι γνωστό πως η αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κρεταοσκευασμάτων σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου.
  • Περιβάλλον: η κατανάλωση κρέατος έχει ένα υψηλό τίμημα για το περιβάλλον, δηλαδή αυξημένη εκπομπή  CO2 αλλά και διαρκώς αυξανόμενη ανάγκη για χώρο όπου καλλιεργείεται η τροφή των ζώων.

Αν το σκέφτεστε…

flex-your-food

Ευέλικτες προτάσεις για μια πιο φυτοφαγική δίαιτα

  • Πάρτε ένα βήμα κάθε φορά. Δοκιμάστε να έχετε 1 ακόμα ημέρα χωρίς κρέας στην υπάρχουσα  διατροφή σας (π.χ. αν τρώτε 4 φορές / εβδομάδα κρέας, προσπαθήστε αρχικά να τις κάνετε 3 φορές/ εβδομάδα)
  • Αλλάξτε τον τρόπο που ψωνίζετε: επιλέξτε τοπικά προϊόντα, ρωτήστε από πού προέρχονται, πώς παράγονται και βεβειαωθείτε οτι δε θα το σπαταλήσετε.
  • Προσπαθήστε να ακολουθείτε την επόχικότητα των τροφίμων, έτσι αυτά που αγοράζετε είναι πιο θρεπτικά για εσάς.
  • Αγοράστε περισσότερα λαχανικά και δοκιμάστε νέες συνταγές με αυτά. Ευτυχώς υπάρχουν πολλές επιλογές στο διαδύκτιο για να εμπνευστείτε!

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε:

theflexitarian.co.uk

This entry was posted in Diet Secrets. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *