Share/Bookmark

Λύσεις σε κίνδυνο υπερφαγίας

ΥπερφαγίαΠροτάσεις και σχέδια δράσης σε σενάρια όπως π.χ. «Γυρίζετε σπίτι/ σκέφτεστε/ νιώθετε κάτι και θέλετε να φάτε σε υπερβολική ποσότητα. Πως μπορείτε να το αποφύγετε να το αλλάξετε ή να το περιορίσετε

  • Βαθμολογήστε την πείνα σας. Αν στην κλίμακα της πείνας (1 έως 10) βρίσκεστε π.χ. στο 2, τότε μπορείτε να περιμένετε λίγο π.χ. 10 λεπτά.

  • Ασχοληθείτε με κάτι άλλο… τηλεφωνήστε στις φίλες σας / πιείτε ένα καφέ/ κάνετε δουλειές στο σπίτι / αποσπάστε την προσοχή σας.

  • Συνειδητοποιήστε τι είδους πείνα είναι βιολογική ή συναισθηματική;
    • Αν είναι βιολογική ικανοποιήστε την.
    • Αν είναι συναισθηματική, ανάγκη/ επιθυμία για ικανοποίηση, αναρωτηθείτε πως μπορείτε να ικανοποιήσετε αλλιώς τον εαυτό σας; Για παράδειγμα: Με ένα χαλαρωτικό μπάνιο – αφρόλουτρο ή με το να φτιάξετε τα μαλλιά/ τα νύχια σας.

  • Βάλτε φρασούλες στο ψυγείο σας που να σας ρωτούν «μήπως έχεις χορτάσει;»

  • Εντοπίστε ποια είναι τα τρόφιμα «πειρασμός» και κάντε τα άβολα, απομακρύνετε τα από το οπτικό σας πεδίο (είναι πιο πιθανό να λυγίσετε μπροστά σε κάτι που βλέπετε συνέχεια).

  • Αποφασίστε πως ακόμα και αν φάτε κάτι παραπάνω θα το κάνετε μόνο σε καθαρό πιάτο και μόνο στην κουζίνα (απορρίπτονται το δωμάτιο, η τηλεόραση, το βάζο, η μεγάλη συσκευασία κτλ).

Παπαδήμα Ευγενία-Ιωάννα
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc