Share/Bookmark

Μπορώ να έχω μαζί μου σπιτικά snacks;

Η εποχή τέλος φθινοπώρου – αρχές χειμώνα σας βρίσκει όλους ήδη σε αυξημένο ρυθμό παραγωγικότητας. Μετά το πρωινό ξύπνημα και τη λήψη πρωινού γεύματος φυσικά κατά πάσα πιθανότητα θα κατευθύνεστε προς το σχολείο ή το γραφείο ή όπου αλλού, κάπου που απαιτείται να παραμείνετε για λίγο ή για πολύ.. ως το μεσημέρι ή και πιο αργά.. κάπου που μπορεί να μην είναι προσβάσιμο ή διαθέσιμο το σπιτικό φαγητό (άραγε πόσοι από εσάς επιστρέφουν σπίτι το μεσημέρι;) Χμ..Τι νομίζετε τότε; Είναι προτιμότερο να μείνετε νηστικοί; Ή θα επιλέξετε κάτι από τα τόσο εύκολα και δίπλα σας έτοιμα φαγητά;

Υποθέτω.. μπορείτε να έχετε μαζί σας ή να επιλέξετε πιο υγιεινά snacks!

Σπιτικά snacks

Και ορίστε τι θα μπορούσε να είναι αυτό:

  • Από την ομάδα των γαλακτοκομικών:1 ποτήρι γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι.
  • Από την ομάδα του φρούτου:1 μέτριο μήλο & 1 μέτριο αχλάδι ή 1 μπανάνα ή 6 ξερά δαμάσκηνα ή 1 ποτήρι χυμό (240 ml) ή οποιοδήποτε άλλο φρούτο ή χυμό της επιλογής σας.
  • Από την ομάδα του αμύλου:1 κουλούρι Θεσσαλονίκης ή 2 bars δημητριακών ή κριτσίνια ή κράκερς ή παξημάδι.
  • Σύνθετα τρόφιμα:τοστ με τυρί – γαλοπούλα – ντομάτα – μανιτάρια – πιπεριά (όχι σάλτσα/μαγιονέζα), σαλάτα (χωριάτικη, τονοσαλάτα ή του Καίσαρα), σπιτικό κέηκ ή μηλόπιτα ή σπιτική πίτα (τυρόπιτα, χορτόπιτα, κολοκυθόπιτα), ρυζόγαλο.

Σημασία έχει να μην αφήνετε τον οργανισμό σας πολλές ώρες σε ασιτία, να τον τρέφετε όχι μόνο με την απαραίτητη ενέργεια αλλά και με τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στη διάρκεια της ημέρας. Τα ενδιάμεσα γεύματα αφενός κινητοποιούν το μεταβολισμό και αφετέρου συνάδουν στη διατήρηση του σωματικού βάρους. Συνήθως στα ενδιάμεσα γεύματα έχετε την ευκαιρία να καταναλώσετε τρόφιμα (γάλα, χυμούς, φρούτα) τα οποία δύσκολα θα καταναλώνατε με κάποιο άλλο κυρίως γεύμα. Εκτός αυτού την ώρα του ενδιάμεσου γεύματος (δεκατιανού ή απογευματινού) το στομάχι σας είναι ήδη κενό και απορροφά πιο εύκολα τα θρεπτικά συστατικά που του δίνετε. Μη γελιέστε, το οτι βρίσκεστε εκτός σπιτιού είναι μια δικαιολογία.. Δε σας μαλώνω! Είναι εύκολο να πάτε σε ένα περίπτερο, στο κοντινό σούπερ μάρκετ ή να έχετε από το σπίτι σας ότι χρειάζεστε.
Μην ξεχνάτε αυτό που λένε .. Όπου Υπάρχει Θέληση.. Υπάρχει και Τρόπος!

Παπαδήμα Ευγενία-Ιωάννα
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Για το περιοδικό «Σπίτι και Κόσμος»

Το άρθρο έχει δημοσιευτεί και στο www.beautybazaar.gr